utorok 27. júna 2017

Už len pár dní do odchodu... kde sa ten rok podel?

Konečne s ozývam po 3 mesiacoch, po stálom odkladaní nového príspevku, tak sa teda pokúsim zhrnúť môj program a pocity. 

Môj čas s druhou host rodinou, (Ellen a Alan) som si veľmi užil. Boli sme veľakrát na Seattle Symphony alebo alebo na prechádzke v Bloedel rezervácii. Boli to veľmi odlišné činnosti, ako tie, ktoré sme robili s Carlsons. A to bol čas, keď som si uvedomil, že je dobré zmeniť rodinu, aj keď nechcete, bude to skvelé kdekoľvek ste. Ako nám  povedali na orientation meetingu,  "ľudia sa k tebe budú správať tak, ako sa správaš ty k nim."
Chcel by som poďakovať Alanovi, že ma každé ráno odviezol do školy, pretože ich dom sa nachádza mimo našej školskej štvrti. Chcel by som im poďakovať za to, že ma inšpirovali v niektorých mojich domácich úlohách, pomáhali mi pri štúdiu a vždy mi boli ochotní pomôcť a nechali ma študovať neskoro v noci. Áno, v tom čase sme mali veľa štúdia, najmä keď sa prvý semester dostával do konca.
Na Vianoce som od Newbergs dostal darček -aby som si vybral mesto, ktoré by som chcel navštíviť počas jarných prázdnin. Keďže mám rád jazz, vybral som si New Orleans . To bolo miesto, kde som strávil môj posledný týždeň s Newbergs. Bol to jeden z highlightov môjho roka. Sedieť na ulici a počúvať hudbu ktorú mám rád, super atmosféra.. Nikdy som si nemyslel, že by som navštívil toto mesto. Mali sme skvelý čas, plný zábavy a skutočnej "rodinnej" atmosféry.



                                                     Stretol som dámy zo Slovenska







Hneď keď sme sa vrátili z tripu, prišlo sťahovanie do 3. host rodiny - k Chuckovi. Chuck má 50 rokov, žije sám, resp. má pár mačiek. 
Chuck bol mňa najbližšou osobou počas celého roka. Kamoš, môj YEO, v neposlednom rade host otec.:-)
Kedykoľvek som mu zavolal, vždy mi pomohol. Bol to môj taxík :-)
Dokonca aj v čase, keď nebol mojou hostiteľskou rodinou, ma vzal na výlety... . Veľmi mi pomohol pri organizovaní fundraiseru. Varili sme celý deň. Pomohol mi, keď som tu chcel hrať hokej.
Ako vianočný darček som dostal vstupenky na Vancouver Canucks NHL . Navštívili sme Vancouver na 3 dni.  Pár krá ma zobral do Portlandu. Na NBA Trailblazers alebo len na steak na našej ceste z Mt. St. Helens.
Dokonca ma vzal aj na Huskies Spring Training!

 Veľká vďaka patrí za to, že ma vozil z futbalových tréningov a pomohol mi s prípravou na prom.

Bol somnou na Veľkonočnej vigílii v Seattli, ktorá trvala 3 hodiny, a taktiež sa zúčastnil nedeľnej Omše v katedrále sv. Patrika v New Yorku.
Navštívili sme Boeing Field  v Everett, kde by som zostal aj viac ako 2 hodiny, keby som mohol.
Boli sme trikrát na Mariners baseballe, konečne som sa naučil pravidlá, takže viem, čo sa deje na ihrisku. Taktiež sme boli na football game v  Pullman, na hokeji v  Everett a Seattle.



Boli sme na oceáne pozorovať veľryby. 



Vďaka nemu som navštívil Grand Canyon v Arizone, Utah a Las Vegas - na konci mája sme boli na 5 dňový trip. 













Minulý týždeň sme išli na Floridu a New Yorku na "graduation trip! Navštívili sme Disneyworld, Universal Studios, Embry Riddle Univesity, Miami..., videli sme aligátorov a na ceste domov sme strávili 3 dni v New Yorku. Nikdy som nesníval o tom, že sa dostanem do  New Yorku, pretože som sa to zdalo byť nemožné ... Bol som ohromený tým, aké veľké to je a ako rýchlo tam uteká život. Môžem povedať, že týchto pár dní bolo tak akurát, ale rád by som sa tam ešte niekedy vrátil.



















To sú len niektoré z aktivít, ktoré som zažil vďaka Chuckovi. Nikdy som ani nepomyslel na návštevu iných miest v Spojených štátoch počas tohto roka a videl som toho veľmi veľa. 

Ešte musím spomenúť "graduation". 
Keďže som bol senior (maturant), absolvoval som pravý americký graduation ceremoniál. Veľmi som si to užil a ľutujem že to nemáme u nás na Slovensku.





Do odchodu mi zostáva 5 dní, docela sa aj teším keďže sú pred nami letné prázdniny.
Bol to úžasný rok, plný úžasných zážitkov a nových priateľstiev. Mám priateľov ktorí niesú moji rovesníci, stretol som sa s ľuďmi ktorých prvý jazyk nieje rovnaký ako môj... aj to je pár vecí ktoré mi tento rok dal a absolútne neľutujem že som absolvoval Rotary Youth Exchange. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára